ENPLAZA
16 Temmuz 2019
METRO OFİS
15 Temmuz 2019

TEM AVRASYA KONUTLARI

Yılı: 2016

İşveren: Fuzul Yapı

Alan: 18.621 m2

Yapı Türü: Konut, Ticari

Ekip: Fuat Taşkıranoğlu, Beylem Taşkıranoğlu, Miguel Zapatero, Esen Kantarcı, Aurelija Juskaite, Oğuzhan Solmaz

Proje Bilgisi

TEM Avrasya projesi Gaziosmanpaşa’da etrafı yapılaşmış bir bölgede yaklaşık 18.700m² alan üzerinde 10.000m² bir bahçe alanını çevreleyen 6 konut bloğu, sosyal tesisi ve Abdi İpekçi caddesine açılan uzun bir çarşı yapısından oluşan bir Kentsel Dönüşüm projesidir.

Sitenin kuzeyinde TEM otoyolu, doğusunda TEM Avrupa konutları, batısında okul, spor salonu ve camiden oluşan hizmet alanı yer almaktadır. Güneyde ise çarşıların açıldığı Abdi İpekçi cad. bulunur. Siteye giriş ve çıkış okul parseli ile arasındaki imar yolundan yapılır. Ayrıca acil çıkış ve giriş olarak TEM Avrupa tarafında ana caddeye çıkan bir erişim planlanmıştır.

Tüm konut blokları 18 konut katı olacak şekilde sınırlandırılmıştır. Bahçeye doğrudan çıkan kuzeydeki D E F bloklar Z+17 kat iken, cadde boyundaki A B C bloklar çarşı katı +18 kat olarak çalışılmıştır.

Manzara yönü tüm bloklar için kuzey-kuzeydoğu yönüdür. Ayrıca hakim rüzgar kuzey-kuzeybatı yönü olduğu için bloklar sürekli blok (zincir blok) değil noktasal bloklar şeklinde çözülmüştür.

Vaziyet planında en büyük bahçe alanını elde edebilmek için bloklar arsanın çeperlerine doğru itilmiş, cadde tarafında güney cephesini en iyi kullanacak şekilde çekme mesafelerine uyarak yerleşim yapılmıştır. Bahçenin kuzeyinde ise hiçbir blok birbiri önüne geçmeyecek şekilde köşe-köşeye komşuluk yapılmıştır. Böylece konut bloklarının birbirinin görüş alnına girmeden köşe köşe komşuluklarla salon-mutfak cephelerine geniş boşluklar oluşturması hedeflenmiş olabilecek en büyük bahçe alanı hedeflenmiştir.

TEM Avrasya projesi güneyden kuzeye önce yükselen sonra TEM’e doğru düşen kotlu bir arazi üstünde oturmaktadır. Yol tarafında caddenin eğimine uyan ayrı girişli avlular ile ticari birimlerin cepheleri arttırılarak verimli bir çözüme gidilmiştir. Ticari blok yol kotunda güneybatı boyunca yola maksimum cepheyi veren bir yapıdır. İzdüşümünde A B C bloklar yer alır.

Site bahçesi ise ortalama kotlara uyularak bahçe kullanımı düşünülerek iki farklı kotta çözülmüştür.

Blokların etrafında dönen ring yolu çift yönlüdür. 400m.uzunluğunda bir koşu/bisiklet yolu mevcuttur.

Bloklarda cephe dili olarak farklı kotlarda başlayıp biten beyaz renkli çerçeve biçimi kullanılmıştır. Böylece 18 katta tekrar eden kat planlarına cephesinde binayı hafifleten, yükseklik algısını yöneten, toplu konut görüntüsü yerine bir tasarlanmış bir şehir silueti şeklinde tasarlamayı hedefledik. Beyaz malzemeyi hep öne alarak, arada kullanılan koyu yüzeyler ve tuğla dokuları arasında hem biçim hem renk olarak karşıtlığı artırılmıştır. Doğrama rengi olarak aynı mantıkla koyu renk seçilmiştir.